Якщо на вашому об’єкті нерухомості є ліфти або ескалатори, то при будівництві або процесі утримання будівель варто враховувати певні особливості. Це деякі з пунктів, над чим вам треба замислитися, обираючи постачальника послуг з технічного обслуговування ліфтів чи ескалаторів:
- Безпека.
- Бюджет.
- Регламентація технічного обслуговування.
- Заміна запчастин.
- Планування капітальних вкладень для капремонтів.
- Чинники довкілля.
Безпека
Перш за все, важливо переконатися, що ваше ліфтове обладнання знаходиться у робочому стані та є безпечним для користувачів.
Вибір надійного постачальника послуг з технічного обслуговування, своєчасне проведення перевірок та заміна обладнання після закінчення його терміну служби — це всі способи, що забезпечують безпечну поїздку для ваших пасажирів і спокій для зацікавлених сторін.
Різні додаткові засоби безпеки доступні для задоволення потреб користувачів. Деякі з них включають очищувачі повітря, дезінфекцію поручнів та аварійні пристрої повернення (допомагають при відключенні електрики).
Бюджет
Залежно від кількості одиниць та віку вашого підйомного обладнання, витрати на ліфти можуть бути мінімальними або займати основну частину вашого річного бюджету.
При виборі сервісних умов, врахуйте обсяг (обслуговування й заміну деталей) та тривалість контракту. Також будь-які щорічні підвищення цін, щоб визначити, який варіант є найкращим для вашої власності. Всі ці фактори можуть вплинути на щомісячні витрати на технічне обслуговування.
Регламентація технічного обслуговування ліфтів
Транспортне обладнання, таке як ліфти та ескалатори, підпорядковуються вимогам Наказу №190 “Про затвердження Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів” від Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду. Дізнайтесь більше тут: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0937-08#Text
Необхідні роботи з технічного обслуговування можуть бути виконані постачальником послуг протягом одного або кількох візитів, в залежності від кількості одиниць та типу обладнання.
Заміна запчастин
Надзвичайно цінним є розуміння того, які змінні ліфтові запчастини доступні для вашого обладнання. Ви маєте бути впевнені, що коли одному з ваших пристроїв потрібна деталь, щоб його полагодити, ваш постачальник послуг має її та може завершити ремонт якнайшвидше.
Запитайте у постачальника послуг, чи є у нього місцевий склад із запчастинами, чи є деталі для вашого підйомного обладнання. Якщо вони не місцевого виробництва – скільки часу потрібно, щоб їх отримати.
Якщо безперервна робота ліфтів є критичною для ваших пасажирів, або обладнання потребує деталей, які важко дістати швидко, розгляньте можливість покупки запчастин наперед, щоб швидко усунути поломку. Ваш постачальник послуг може порадити перелік запчастин, які буде доцільним мати наперед саме для вашого типу обладнання.
Обсяг заміни деталей може суттєво вплинути на ціну вашого контракту. По суті, чим більше ви ризикуєте заплатити за будь-які запчастини, тим нижчою буде ваша ціна. Аналогічно, чим більше ризиків або страхування, яке ви хочете, щоб надала ваша ліфтова компанія, тим вищою буде ціна. Розмірковуючи про найкраще поєднання для вашої власності та бюджету, вам слід врахувати тип і вік вашого обладнання, а також інтенсивність його експлуатації.
Планування капіталовкладень
Так само як ваш автомобіль, комп’ютер або телефон, ліфтове обладнання має свій термін служби й потребує періодичної заміни. Частота заміни багато в чому залежить від типу обладнання, інтенсивності його використання та наявному зносу.
Планування капітальних вкладень (амортизації) може врятувати ваш бюджет та інтереси зацікавлених сторін. Ніхто не любить сюрпризів у вигляді великих, несподіваних витрат, а також недоступність об’єктів довше, ніж потрібно.
Ваш постачальник послуг має надати вам інформацію про планування капітального ремонту, щоб ви мали уявлення про потенційні витрати, час на замовлення матеріалів та дорожню карту для встановлення. Всі ці моменти вам потрібно знати, щоб вчасно спланувати роботу ваших підйомників та загалом будівлі.
Варто враховувати, якщо у вас є орендарі, яким потрібні ліфти, що працюють постійно, то вашому постачальнику послуг з технічного обслуговування доведеться вжити інших заходів на певних етапах процесу модернізації.
Екологічні чинники
Певні чинники навколишнього середовища можуть вплинути на ефективне використання ліфтового обладнання. Це можуть бути шторми, повені чи відключення електроенергії. Ви маєте дізнатися, що покривається (або не покривається) вашою угодою про технічне обслуговування.
Окрім повідомлення постачальника з технічного обслуговування у разі виникнення будь-якої з цих подій, вам також варто знати про будь-які запобіжні заходи, які допоможуть захистити ваше обладнання та пасажирів. Наприклад, якщо підтоплення загрожують приямку ліфта, розгляньте разом наявні варіанти протидії лиху.