Hyundai Elevator побудує вертопорт на даху для міських аеротаксі

Hyundai Elevator побудує вертопорт на даху для міських аеротаксі Leave a comment

В компанії “Кит Ліфт”, ми слідкуємо за останніми трендами ліфтової галузі та новинами від провідних ліфтових компаній. І хоча наведений матеріал не присвячений безпосередньо ліфтам або ліфтовим запчастинам, прагнення ліфтової компанії Hyundai Elevator наявно демонструють тенденції розвитку транспортних технологій.

Інноваційна модель вертопорту Hyundai H-PORT

Розвиток корейської індустрії міської повітряної мобільності (UAM) дає поштовх до розвитку не лише літаючих апаратів, а й наземної інфраструктури, необхідної для їх експлуатації. Як би стрімко не розвивалися технології електричних літаків вертикального зльоту та посадки (eVTOL), для фактичної їх експлуатації потрібні місця для зльоту, посадки, заряджання та управління повітряним рухом. За аналогією з використанням гелікоптерів, «вертопорти», або міські платформи для зльоту та посадки, здаються логічною опцією.

За даними www.pulse.mk.co.kr, в листопаді 2025 Hyundai Elevator розпочала будівництво триповерхового випробувального стенду вертопорту з можливістю вертикального паркування під назвою «H-PORT» у своїй штаб-квартирі в Чхунджу, провінція Північний Чхунчхон. Компанія планує тестувати об’єкт вже з липня 2026 року.

Інновацийна споруда H-PORTу зможе автоматично паркувати дрони в спеціальних ангарах, заряджати акумулятори та управляти посадкою-висадкою людей.

Багатошарова конструкція та її переваги

На відміну від звичайних вертопортів типу вертодрому з плоскою поверхнею, які потребують великих відкритих площ, модель Hyundai використовує багатошарову конструкцію. Наявні злітно-посадковий майданчик на верхньому рівні, відділення технічного обслуговування та заряджання на середньому рівні, а пасажирські зали очікування на нижньому рівні. Така конфігурація по суті розміщує аеропорт на вершині міської будівлі, пропонуючи потенційне рішення для обмеженого простору в щільно забудованих міських районах, таких як Сеул і Пусан.

«Модель вертопорту з плоскою поверхнею важко встановити в густонаселених містах», — сказав представник галузі. «Вертикальні конструкції можуть стати проривним рішенням».

Роль партнерів у реалізації проекту Hyundai Elevator

Проект H-PORT, очолюваний Hyundai Elevator, був визначений національною стратегічною технологічною ініціативою уряду Кореї. Як провідна установа проекту «Дослідження та розробки вертопорту та наземної системи підтримки», Hyundai контролює основні завдання, такі як модульне проектування, стандарти вибору місця та технології моніторингу та управління.

Партнери, включаючи Lotte E&C, POSCO та Корейський національний університет транспорту, беруть участь у стандартизаційних та верифікаційних випробуваннях.

Після завершення поточної демонстрації Hyundai Elevator планує розширити бізнес на вертопорти, пов’язані з аеропортом, міські пересадки та «розумні» будівлі. «Ключ до відкриття неба лежить у міській інфраструктурі», – сказав представник компанії. «Ми прагнемо встановити стандарт для майбутньої міської мобільності».

Hyundai Elevator побудує вертипорт на даху для міських аеротаксі - 1

Фото: Hyundai Elevator

Виклики та перспективи комерціалізації UAM у Кореї

Державна стратегія та демонстраційні польоти

Проект також відповідає дорожній карті K-UAM Grand Challenge Міністерства земельних ресурсів, інфраструктури та транспорту, в рамках якої нещодавно було проведено другий етап демонстрацій міських польотів вздовж водного шляху Інчхон Ара. Серед учасників, включаючи Korean Air, Hyundai Motor та KT, були протестовані стабільність польоту на низькій висоті, управління маршрутом та стійкість зв’язку.

Основні бар’єри на шляху комерціалізації

Однак галузеві оглядачі зазначають, що відсутність специфічних для UAM правил та повільні темпи розробки літаків залишаються ключовими проблемами. Уряд вже переніс цільовий термін комерціалізації з 2025 на 2028 рік.

«Підтримка на рівні уряду, така як експериментальні регуляторні середовища, буде важливою для прискорення комерціалізації», – сказало інше джерело в галузі.

Залишити відповідь